Aktualności

W ostatnim czasie samochód dostawczy Ford Transit przeszedł modyfikację przez markę bott dzięki czemu wsparł obsługę ścieków w gminie Neunkirchen w Niemczech. Pojazd został wyposażony w system bott vario3, pojemny zbiornik wody, obrotowy żuraw o udźwigu do 500 kg oraz inne funkcje, co czyni go idealnym towarzyszem przy pracach kanalizacyjnych.

Pan Stefan Hütten z regionu Siegerland w Niemczech ma unikalne podejście do kwestii publicznej kanalizacji. Zamiast polegać na mglistym pojęciu tego, co dzieje się ze ściekami po ich spłynięciu, on i jego kolega są specjalistami, którzy są wezwani, gdy pojawiają się problemy z kanalizacją publiczną. Ich praca polega na zdiagnozowaniu przyczyn usterek i zapewnieniu odpowiedniego działania. W celu wykonywania tej pracy, gmina udostępniła im przerobiony Ford Transit, który jest specjalistycznym pojazdem, który pomaga im w ich pracy.

Zbiornik wody i wysokie ciśnienie jako rozwiązanie problemów

Pan Hütten jest specjalistą, który zajmuje się rozwiązywaniem problemów związanych z odprowadzaniem ścieków. Gdy mieszkańcy skarżą się na brzydkie zapachy lub problemy z wodą, która nie spływa lub wylewa się z kanalizacji, Pan Hütten przygląda się sytuacji i decyduje jak najlepiej rozwiązać problem. W okresie letnim, często problemem jest niski poziom wody, co może prowadzić do powstawania osadów. Aby rozwiązać ten problem, Pan Hütten używa myjki wysokociśnieniowej, która jest zasilana przez 200-litrowy zbiornik zintegrowany z wyposażeniem pojazdu bott vario3. Dzięki tej uniwersalnej broni, Pan Hütten jest w stanie usunąć zatory znajdujące się w studzienkach.

 

Oszczędność czasu i wygoda dzięki wbudowanemu żurawiowi obrotowemu.

Dzięki zastosowaniu wbudowanego żurawia obrotowego, przewóz ciężkich ładunków jest łatwiejszy i bardziej wygodny. Maksymalne obciążenie żurawia wynosi 500 kg, co pozwala na bezproblemowe przenoszenie ciężkich pokryw włazów ze studzienek. Dodatkowo, żuraw może być wykorzystywany do zabezpieczania osób, które muszą zostać spuszczone do studzienki. Pojazd jest również wyposażony w pachołki drogowe, kaski ochronne, szynę na ubrania oraz lampy robocze z możliwością ładowania przez gniazda 230V, co ułatwia pracę w trudno dostępnych miejscach. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu, pojazd ten posiada wbudowany dźwig, co eliminuje konieczność ręcznego lub z wózkiem widłowym podnoszenia ciężkich ładunków.

 

High-tech na pokładzie

Narzędzia, którymi dysponuje pan Hütten, nie zawsze pozwalają na rozwiązanie wszystkich problemów związanych z kanalizacją. Podobnie jak sieć dróg, również systemy kanalizacyjne mają swoje typowe miejsca, które często powodują korki i trudności. W takich sytuacjach, specjalistyczny sprzęt diagnostyczny okazuje się niezbędny. „Czasami system kanalizacyjny jest bardzo stary, a przebieg rur nie jest dokładnie znany” – mówi pan Hütten. W takim przypadku, kluczowym narzędziem jest specjalna kamera, którą pan Hütten mocuje do podłogi pojazdu, dzięki czemu może ona przeszukać system kanalizacyjny na długości 30 metrów. Dzięki tej kamerze, pan Hütten może zlokalizować np. rury, które zapadły się ze względu na wiek, lub złamane złącza, które powstały na skutek wzrostu korzeni. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń, pan Hütten zleca ich naprawę firmie budowlanej. Kamera ta również pomaga w odnajdywaniu zarośniętych wejść do wąwozów, które czasami znikają w gąszczu przyrody.

Aby zapobiec zatory wodne, pan Hütten regularnie przeprowadza kontrolę zarośniętych terenów za pomocą samobieżnej kosiarki. Dzięki temu, zbiorniki retencyjne na wodę deszczową, które służą do ochrony mieszkańców i ich budynków przed zalaniem w sytuacjach kryzysowych, są utrzymywane w dobrym stanie. Ford Transit posiada wystarczająco dużo miejsca, by zmieścić sprzęt w przestrzeni ładunkowej za pomocą aluminiowych ramp. Pręty napinające oraz szyny do mocowania linek lotniczych, które znajdują się po lewej i prawej stronie pojazdu, ułatwiają profesjonalny transport.

 

Konfiguracja dostosowana do potrzeb i przyszłościowa

Marcus Bastian, dyrektor sprzedaży w regionie bott, pracował razem z panem Hüttenem nad dopasowaniem wyposażenia pojazdu na miejscu. System bott vario3 ponownie udowodnił swoją elastyczność dostosowując konfigurację do indywidualnych potrzeb klienta. „Na przykład, zdecydowaliśmy się na zamontowanie zbiornika wody w podwyższonej pozycji, ponieważ myjka wysokociśnieniowa nie jest samozasysająca. Wcześniej nie mieliśmy takiego zbiornika” – mówi pan Hütten. Schowki i miejsca na sprzęt zostały zaprojektowane w taki sposób, by były jak najbardziej funkcjonalne i efektywne. Na przykład, łopaty i szpadle są przywiązane do uchwytu na tylnych drzwiach. Pan Hütten jest również zadowolony z walizek Systainer³, które pełnią jednocześnie rolę szuflad i walizek, co ułatwia transport.

Również system zasilania jest bardziej zaawansowany niż w poprzednim pojeździe. Tam, urządzenia były zasilane przez prowizoryczny generator. „Obecnie, metody pracy są inne” – mówi pan Hütten. „Ford Transit pełni również rolę mobilnego biura, dlatego potrzebujemy nieskomplikowanego zasilania dla laptopów, tabletów, czy telefonów komórkowych.” W celu zaspokojenia tej potrzeby, bott zainstalował zewnętrzny zasilacz, który pozwala na dostarczanie energii do pojazdu podczas operacji.